112 Acil Çağrı Merkezlerinden 2024’te Rekor Hizmet: 103 Milyon Çağrı Karşılandı
Türkiye genelinde hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezleri, 2024 yılında vatandaşların ihtiyaçlarına hızlı ve etkin şekilde yanıt verdi. Yıl boyunca toplamda 103 milyon çağrı karşılayan merkezler, 34 milyon acil duruma doğrudan müdahale etti ve 43 milyon vaka için farklı kurumlarla koordinasyon sağladı.
112 Acil Çağrı Merkezleri, 2024 yılında Türkiye genelinde milyonlarca çağrıyı yanıtlayarak vatandaşlara hızlı ve etkin hizmet sağladı. Resmi sosyal medya hesaplarından yapılan açıklamaya göre, geçen yıl toplam 103 milyon çağrı karşılanırken, acil müdahale gerektiren 34 milyon vakaya müdahale edildi. Ayrıca, 43 milyon vakada farklı kurumlar arasında koordinasyon sağlandı.
ENGELLİLERE ÖZEL ÇÖZÜMLER HAYATA GEÇTİ
Engelli bireylerin acil durumlarda iletişim kurmasını kolaylaştıran Engelsiz 112 uygulaması, işaret dili desteğiyle 5 bin 862 çağrıyı karşıladı. Ayrıca, Engelsiz CİMER üzerinden 1.126 başvuru işaret dilinde alındı. Bu yenilikçi uygulamalar, engelli bireylerin hayatını kolaylaştırarak büyük takdir topladı.
YABANCI DİL DESTEĞİYLE ULUSLARARASI HİZMET
112 Acil Çağrı Merkezleri, Almanca, Arapça, İngilizce ve Rusça dillerinde toplam 81 bin 257 çağrıya yanıt vererek Türkiye’deki yabancı uyruklu bireyler ve turistler için önemli bir hizmet sundu.
TEKNOLOJİNİN HAYAT KURTARICI GÜCÜ: E-CALL SİSTEMİ
Araç içi otomatik acil çağrı teknolojisi olan E-Call sistemi, 2024’te 255 bin 260 acil çağrının merkeze ulaşmasını sağladı. Bu sistem, trafik kazaları ve benzeri durumlarda kritik öneme sahip olduğunu bir kez daha kanıtladı.
112 Acil Çağrı Merkezleri, vatandaşların her an yanında olmayı sürdürürken, teknolojik altyapısını geliştirerek ve yenilikçi çözümler sunarak 2025 yılında da daha etkili bir hizmet sunmayı hedefliyor.