Yarım Saatlik Yol 8 Dakikaya Düştü
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Elazığ-Harput İl Yolu ile yıllık toplam 65 milyon lira tasarruf edeceklerini belirtti. Bakan Uraloğlu, “Şehir imarı içerisine sıkışan yol üzerinden 15,6 kilometre kat ederek sağlanan ulaşımı şehrin dışına alarak 2 kilometre kısalttık. Seyahat süresi 30 dakikadan 8 dakikaya düştü, karbon salınımı ise 315 ton azalacak.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Elazığ Harput İl Yolu’nun açılışını gerçekleştirdi. Törende konuşan Bakan Uraloğlu, sözlerine 24 Ocak Elazığ depreminin 5. seneyi devriyesinde ebediyete irtihal eden vatandaşları dua ve rahmetle anarak başladı. Uraloğlu, “Üzerinden 5 yıl geçti ama kaybettiklerimizin acı izleri hala yüreklerimizde. Maalesef, 6 Şubat’ta da 11 ilimizde büyük yıkıma neden olan Kahramanmaraş merkezli 2 büyük deprem ile dünyada eşi benzeri görülmemiş bir felaket ile karşı karşıya kaldık. Elazığ ve 6 Şubat Depremleri, bizlere afetlere karşı hazırlıklı olmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gösterdi.” ifadelerini kullandı.
ELAZIĞ HARPUT İL YOLU 13,6 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA
Elazığ-Harput İl Yolu’nun, şehirde hayata geçirilen en önemli projelerden olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, “Bildiğiniz üzere Elazığ’ın kültür ve medeniyet şehri Harput, tarihi ve sosyal dokusuyla yüksek turizm potansiyeline sahip. Özellikle yaz aylarında yerli ve yabancı turistlerin ziyaretleriyle yoğun bir trafik yaşıyor.” dedi.
Uraloğlu, Elazığ-Harput İl Yolu ile daha önce şehir imarı içerisine sıkışan yol üzerinden 15,6 kilometre kat ederek sağlanan ulaşımı şehrin dışına alarak 2 kilometre kısalttıklarını belirterek, “13,6 kilometre uzunluğunda, 2 geliş 2 gidiş 4 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol haline getirdik. Toplam uzunluğu 204 metre olan 2. OSB, Nurallı ve Pertek köprülü kavşaklarını da inşa ettik.” diye konuştu.
Altyapı ve yapım çalışmaları devam eden Elâzığ 2. Organize Sanayi Bölgesi’ne ulaşımı sağladıklarını da söyleyen Uraloğlu, “Elâzığ’ın nüfusunun yüzde 70’inin yaşadığı; Çaydaçıra, Abdullahpaşa, Ataşehir, Bahçelievler, Yeşilkent, TOKİ Konutları, Sürsürü ve Üniversite mahalleleri ile Malatya, Keban ve Pertek gibi merkezlerden gelen trafiğe de hizmet verecek bir yol tesis ettik.” açıklamasında bulundu.
SEYAHAT SÜRESİ 8 DAKİKAYA DÜŞTÜ
Hizmete sunulan 13,6 kilometrelik yol sayesinde; eski mevcut yolda 30 dakika süren seyahat süresini sadece 8 dakikaya düşürdüklerini belirten Uraloğlu, “Böylece zamandan 60 milyon lira, akaryakıttan ise 5 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 65 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 315 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Açılışını yaptığımız yol kesintisiz bir lojistik akışıyla başta narenciye gibi tarım ürünleri olmak üzere ihracat faaliyetlerini geliştirerek bölgedeki ekonomi hacmin büyümesine katkı sağlayacaktır.” dedi.
“ELAZIĞ’IN KONVANSİYONEL DEMİRYOLU HATTININ TAMAMINI YENİLEDİK”
Elazığ’daki yatırımların sadece karayolu çalışmalarıyla sınırlı olmadığına işaret eden Uraloğlu, “Elazığ’ın mevcut konvansiyonel demiryolu hattının tamamını yeniledik. Palu-Genç-Muş Demiryolunu deplase ettik ve Yolçatı-Tatvan Hattı Muratbağı İstasyonuna 2 adet yeni yol ekledik. Malatya – Elazığ demiryolu hattını sinyalli ve elektrikli hale dönüştürecek projelerimiz de devam ediyor. Sinyalizasyon çalışmalarını bu yıl içerisinde, elektrikli hale getirme işlerini de 2026 içerisinde tamamlamayı hedefliyoruz. Yolçatı – Diyarbakır – Kurtalan, Diyarbakır – Mazıdağ Hattını modernize etmeyi ve Elazığ – Suveren – Genç hattını elektrikli ve sinyalli hale getirmeyi de planlıyoruz.” açıklamasında bulundu.