Osmaniye Uçuşa Geçmek İstiyor
İstanbul Milletvekili İsa Mesih Şahin, Osmaniye’ye havalimanı yapılması için TBMM’ye soru önergesi sundu. “Bölgenin potansiyeli göz ardı edilmemeli” dedi.
GAZETE ANKARA | TÜRKİYE ÖZEL HABER – İstanbul Milletvekili İsa Mesih Şahin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle TBMM’ye sunduğu yazılı soru önergesinde Osmaniye’ye havalimanı yapılmasının bölgesel kalkınma açısından elzem hale geldiğini belirtti. Şahin, Osmaniye’nin coğrafi, ekonomik ve kültürel potansiyeliyle stratejik bir konumda yer aldığına dikkat çekerek, ulaşım altyapısının bu büyümeye paralel şekilde geliştirilmesi gerektiğini vurguladı.
“Osmaniye Yükselen Bir Bölge, Ulaşımda Geri Kalmamalı”
2024 verilerine göre 561.061 nüfusa sahip Osmaniye, Adana, Hatay, Gaziantep ve Kahramanmaraş gibi büyükşehirlerle çevrili, stratejik bir noktada bulunuyor. Şahin, Osmaniye’nin tarım, sanayi ve turizmde hızla büyüyen bir il olduğunu belirterek, bu kalkınmanın sürdürülebilirliğinin ancak ulaşım yatırımlarıyla mümkün olabileceğini söyledi.
“Sanayi ve Turizm Alanları Havalimanı İhtiyacını Doğuruyor”
Önergesinde Osmaniye’nin turizm potansiyeline, doğa ve kültür zenginliğine, organize sanayi bölgelerine ve artan yatırım trafiğine dikkat çeken Şahin, havalimanının sadece bir ulaşım aracı değil; ekonomik büyümenin hızlandırıcısı olduğunu ifade etti.
“Çukurova Uluslararası Havalimanı Osmaniye’ye 130 km Mesafede”
Daha önce fizibilite çalışmaları yapılan ancak Adana Şakirpaşa Havalimanı'na yakınlık gerekçesiyle gündemden düşen Osmaniye Havalimanı projesine yeniden ihtiyaç doğduğunu belirten Şahin, bu kez Adana-Mersin arasında yapımı tamamlanan Çukurova Uluslararası Havalimanı’nı örnek gösterdi. Osmaniye ile bu yeni havalimanı arasındaki yaklaşık 130 kilometrelik mesafe, özellikle yaşlı, engelli, hasta ve çocuklu yolcular için ciddi bir erişim problemi yaratıyor.
Şahin, bu mesafenin aynı zamanda iş dünyası ve sanayi temsilcileri açısından da zaman ve verimlilik kaybına yol açtığını belirtti. Osmaniye’den havayolu ulaşımının ancak kara yoluyla uzun sürede sağlanabilmesinin, ilin cazibe merkezi olmasını engellediğini savundu.
“Bu Yatırım Hem Sosyal Hem Ekonomik Gelişmeye Hizmet Eder”
Milletvekili Şahin, önergesinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu’na şu soruyu yöneltti:
“Osmaniye ilimize havalimanı yapılmasına ilişkin bakanlığınızın herhangi bir çalışması var mıdır? Varsa bu çalışmanın planlaması nasıl olacaktır?”
UZMAN GÖRÜŞÜ | Bölgesel Kalkınma Açısından Ne Anlama Geliyor?
Bölgesel kalkınma uzmanlarına göre, Osmaniye’ye yapılacak bir havalimanı yatırımı sadece şehrin değil, çevre ilçelerin de kalkınmasına ivme kazandırabilir.
Ulaştırma Politikaları Uzmanları şunları söyledi:
“Osmaniye’nin Çukurova Uluslararası Havalimanı’na olan mesafesi 130 kilometre civarında. Bu da havayolu ulaşımı için ideal bir erişim süresi değil. Osmaniye gibi sanayi ve tarımda büyüyen bir kent için orta ölçekli bir bölgesel havalimanı planlaması, sadece yolcu taşımacılığı değil; kargo ve lojistik kapasitesi açısından da bölgeye ciddi bir değer katabilir.”
Gazete Ankara, Osmaniye’ye havalimanı yapılması konusundaki gelişmeleri takip etmeye devam edecek.
YORUM YAP