Geleceğin Bilim İnsanları Ankara’da Buluştu: 2204-A ve 2204-B Projeleri Ödüllendirildi
Türkiye’nin dört bir yanından gelen ortaokul ve lise öğrencileri, Ankara’da düzenlenen anlamlı bir törenle ödüllerine kavuştu. Bilim ve teknolojinin genç öncüleri, projeleriyle hem ülkemize hem de geleceğe umut verdiler.
28 Mayıs 2025 tarihinde Ankara ATO Congresium’da gerçekleştirilen TÜBİTAK 2204-A Lise ve 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmaları Ödül Töreni, bilimsel heyecanı ve umut verici başarı hikâyelerini bir araya getirdi.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci ve TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın’ın katıldığı törende; genç bilim insanlarının Türkiye Yüzyılı hedeflerine ilham verecek projeleri takdir topladı.
Bilim ve Teknoloji Kültürüyle Büyüyen Bir Nesil
Törenin açılış konuşmasını yapan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, gençlere olan inancı ve Türkiye’nin bilimsel kalkınma vizyonunu şu sözlerle ifade etti:
“Hayallerinin peşinden korkusuzca gidebilecekleri bir iklim sunduğumuz sürece, gençlerimiz ‘ben de yapabilirim’ özgüveniyle Türkiye’yi bilim ve teknolojide çok daha ileri taşıyacak. Deneyap Teknoloji Atölyeleri, bilim merkezleri ve TÜBİTAK destekleriyle merak eden, sorgulayan ve üreten bir toplumun temellerini atıyoruz.”
Bakan Kacır, 2024 yılında 57 bin 932 öğrencinin hazırladığı 36 bin 504 projenin değerlendirmeye alındığını, bu sayının bilimsel merakın ülke çapında ne kadar yaygınlaştığını gösterdiğini vurguladı.
Maarif Modeliyle Uyumlu: Değer Temelli Bilimsel Eğitim
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci ise konuşmasında, proje temelli öğrenmenin yeni eğitim vizyonuyla doğrudan örtüştüğüne dikkat çekerek:
“2024-2025 eğitim öğretim yılıyla birlikte uygulamaya konan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, değerler temelli ve beceri odaklı bir yaklaşımı esas alıyor. Bu yarışmalar, gençlerin düşünme ve problem çözme becerilerini geliştiriyor,” dedi.
“Ayağınıza Taş Değmesin”: Gençlere Bilimsel Cesaret
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın, Türkiye’nin dört bir yanından gelen öğrencilerin bilimsel tutkularını sahneye taşıdığını belirterek şunları söyledi:
“Burada olmak yalnızca bir başarı göstergesi değil, aynı zamanda özgüven ve kararlılığın da bir sembolüdür. Araştırmaktan, hayal kurmaktan, öğrenmekten asla vazgeçmeyin.”
Aydın, organizasyona katkı sunan öğretmen, jüri üyeleri ve tüm paydaşlara da teşekkür ederek konuşmasını “Ayağınıza taş değmesin” sözleriyle tamamladı.
Hangi Projeler Ödül Aldı?
2204-A Lise Öğrencileri Yarışması:
- 22.586 proje başvurusu, 37.206 öğrenci
- 108 proje ödüllendirildi (12 birincilik, 24 ikincilik, 36 üçüncülük, 36 teşvik)
2204-B Ortaokul Öğrencileri Yarışması:
- 13.918 proje başvurusu, 20.726 öğrenci
- 90 proje ödüllendirildi (10 birincilik, 20 ikincilik, 30 üçüncülük, 30 teşvik)
Finalist olarak ödül törenine katılan öğrenciler; 59 ilden 160 okuldan 464 lise öğrencisi ve 60 ilden 143 okuldan 384 ortaokul öğrencisinden oluştu.
Ödül Kazananlara Özel Ayrıcalıklar
TÜBİTAK, dereceye giren öğrencilere sadece para ödülü değil; aynı zamanda ek katsayı avantajı, 2205-Lisans Bursu, uluslararası yarışmalara katılım ve sınavsız üniversite geçişi gibi fırsatlar da sunuyor.
Dereceye giren projeler ayrıca patent desteğinden de faydalanabiliyor. Uluslararası alanda derece alan gençler, ilgili bölümlere sınavsız geçiş hakkına sahip olurken; öğretmenler de STAR Öğretmen Programı ile projelerde araştırmacı olabiliyor.
Bilimin Işığında Yükselen Nesil
Gazete Ankara olarak bizler de bilime tutkulu, üretken ve özgüvenli bir gençlik yetişmesi için emek veren tüm öğrencilere, öğretmenlere ve ailelerine gönülden teşekkür ediyoruz. Bu başarılar, sadece ödül değil; Türkiye’nin bilim ve teknoloji alanında büyüyen umudunun ta kendisidir.
Ayrıntılı bilgi için:
TÜBİTAK Resmî Haberi Görüntülemek İçin Tıklayın
Haber: Gazete Ankara – Bilim/Teknoloji ve Eğitim Haberleri Servisi
Editör: Dr. Oğuz Poyrazoğlu – Kurucu ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü
www.gazeteankara.com.tr
“Türkiye’nin kalbi Ankara’nın sesi”
YORUM YAP